Getaran bunyi Penyembuhan dan Chakra

Getaran bunyi Penyembuhan dan Chakra

Kristal telah digunakan dalam penyembuhan kerana kualitinya pembesaran. Bunyi telah digunakan dalam penyembuhan kerana ia menghasilkan kesan, dan perasaan di dalam tubuh manusia. Dengan menggabungkan kristal dan bunyi membawa hasil yang sinergi bijak. Bunyi yang berbeza membawa kesan yang berbeza tetapi menggunakan bunyi asas skala muzik (digunakan dengan mangkuk kristal) akal asas.

Ia telah disimpulkan bahawa bunyi dan getaran boleh digunakan untuk kesan pada tubuh manusia kerana ia diterima bahawa bunyi menghasilkan kesan ketara pada badan dan bunyi adalah getaran. Hans Jenny, seorang penyelidik Switzerland, menunjukkan bahawa dengan titisan air, maka ini merupakan satu transduser bunyi tertentu yang boleh membuat melodi indah yang menanggung persamaan dengan corak cantik simetri yang kelihatan seperti corak sel bermacam-macam. Ini corak diubah dari sebuah daun maple bagi setiap dolar pasir. Apabila getaran telah dikeluarkan, titisan akan mendapat semula bentuk bulat mereka. Ini, oleh itu menunjuk kepada kesimpulan bahawa bunyi tertentu, termasuk kekerapan bunyi boleh berubah dan menyemak semula bergetar dan struktur fizikal sistem manusia.

Jadi apa frekuensi bunyi mungkin bermanfaat untuk apa syarat? Terdapat penerokaan dengan titik akupuntur, dengan menggunakan ultrasound. Ini mungkin penggunaan yang paling ketara bunyi sebagai ubat bersepadu ke dalam perubatan konvensional setakat ini.

Jadual urutan tradisional telah melalui transformasi bagi penggunaan bunyi. Khas diletakkan orang di sekeliling meja membolehkan subjek berbaring untuk benar-benar menyerap getaran bunyi ke seluruh badan. Potensinya di sini adalah penyembuhan, menenangkan, dan input santai dengan subjek. Tetapi sekali lagi, soalan: Apakah bunyi ?? ... Apa getaran? Ia terpulang kepada gerak hati dan tindak balas pengamal untuk membuat pilihan yang ideal untuk kesan penyembuhan.

A transduser jari, yang dibangunkan oleh Manfred Clynes adalah salah satu daripada kaedah pertama yang digunakan untuk mengukur kesan bunyi. Keputusan yang paling penting adalah kesan positif yang dicetuskan oleh pelbagai keping muzik klasik, terutama dengan emosi tertentu. Di samping itu, sesetengah berkata keping didapati menghasilkan emosi yang sama dalam banyak orang yang berbeza. Bentuk gelombang Sentic telah dimajukan lagi dan telah mencipta bunyi yang boleh membawa anda ke pelbagai peringkat kesedaran.

Dalam sepuluh tahun terakhir gerakan ini telah tumbuh. Untuk meminda tujuh pusat di dalam badan yang dipanggil chakra, penggunaan kuarza mangkuk nyanyian kristal kerap digunakan. Menggunakan bunyi untuk meditasi, pengurangan stres, dan negeri-negeri yang diubah telah berkembang menjadi ciptaan jadual bunyi, tetapi juga mesin otak yang menggabungkan cahaya dan bunyi. Seperti bidang ini tumbuh kami akan terus melihat lebih banyak perkara seperti bio-pemerangkapan, denyutan binaural dan sistem hemi-synch. Apabila chakra ditala, mangkuk nyanyian kristal kuarza akan mengeluarkan nada tulen. Oleh kerana itu, mangkuk telah didapati ia adalah organik, dan kaedah untuk penyembuhan berasaskan bunyi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar