Kajian Menunjukkan Foot Reflexology "Menyembuhkan" Sakit

Kajian Menunjukkan Foot Reflexology "Menyembuhkan" Sakit

Refleksologi kaki telah lama dianggap sebagai satu cara yang berkesan untuk merawat sakit-apa jenis. Malah, dengan menggunakan refleksologi boleh melegakan kesakitan dengan di saat.

Salah satu sebab mengapa ia begitu berkesan kerana refleksologi menyebabkan otak anda untuk membuang endorfin (ubat tahan sakit semula jadi badan anda) ke dalam kawasan sakit.

Bukan sahaja refleksologi meningkatkan tahap endorfin anda, ia juga memperbaiki peredaran di kawasan tidak selesa, sekali gus meningkatkan keupayaan badan anda untuk pulih lebih cepat.

Baru-baru ini saya terjumpa satu kajian yang menarik yang dilakukan ke atas refleksologi dan bahu rasa sakit. Kajian ini mendedahkan bahawa lebih 50% daripada rakyat telah "sembuh" keadaan sakit mereka dengan menggunakan refleksologi. WAH!

Kajian ini telah dijalankan ke atas 39 orang (berumur antara 49-58) yang mempunyai sakit bahu dan pergerakan terhad di bahagian lengan dan bahu. Mereka telah diberikan rawatan refleksologi kaki. Pada selesai rawatan, 22 orang telah "sembuh" (sakit hilang dan lengan dan bahu boleh bergerak bebas) dan 17 orang telah mengurangkan tahap kesakitan dan bertambah baik dengan ketara mobiliti di bahagian lengan dan bahu.

Yang dikenali sebagai "Magic" Refleksologi

Beratus-ratus kali di sini di pejabat saya, saya telah melihat keajaiban yang dikenali sebagai refleksologi kaki. Saya sentiasa kagum pada bagaimana ia berkesan untuk menghapuskan kesakitan dan meningkatkan mobiliti. Ia sentiasa mengagumkan saya bagaimana refleksologi berfungsi untuk ini.

Heart Felt Perkongsian

Salah satu contoh yang paling menarik ialah apabila seorang wanita datang untuk refleksologi membantu bahunya. Selama 7 tahun, dia tidak dapat mengangkat tangan dia dan ini telah menyebabkan banyak masalah-masalahnya. Selepas hanya satu sesi refleksologi dengan saya, dia kembali penuh mobiliti pelbagai. (Saya harus mengakui, bahawa ini benar-benar kagum saya bahawa ia berlaku begitu pantas.)

Dia begitu gembira tentang pengalaman beliau bahawa dia menghantar berkongsi penyembuhan yang mendalam yang berlaku untuk dia e-mel saya. E-mel beliau begitu indah, yang saya bertanya jika saya boleh berkongsi dengan anda.

Berikut adalah apa yang dia menulis:

"Saya ingin mengucapkan terima kasih sekali lagi untuk sesi refleksologi pertama saya jumaat ... Saya boleh mengangkat MY ARM RIGHT atas kepala saya. Saya tidak boleh mengangkat tangan saya selama 7 tahun !!!! Juga, saya berasa kurang tertekan dan mempunyai telah ketawa sepanjang hari ... Saya tidak percaya dan anda ubah saya jadi seorang yang beriman. "

Saya masih mendapat cahaya yang hangat di dalam hati saya setiap kali saya membaca e-mel beliau. Ia adalah sangat bermanfaat untuk mengetahui bahawa anda membantu seseorang.

Get Back Into Permainan

Bukan sahaja refleksologi sesuai untuk bahu, tetapi ia juga berkesan untuk leher, belakang, pinggang, lutut dan siku.

Hanya bulan lepas, seorang lelaki yang mengalami sakit belakang dan hampir tidak boleh bergerak, dapat bermain dalam permainan hoki beberapa jam selepas sesi refleksologi beliau. Dia begitu gembira kerana berasa hebat lagi dan bermain dalam sukan kegemarannya.

Refleksologi adalah beberapa silap mata yang menakjubkan yang hanya boleh menjadi penyelesaian yang tepat untuk anda atau orang yang anda sayangi yang menderita dengan kesakitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar