Penyembuhan Gout First Pemikiran Mengenai Diet dan Gaya Hidup Anda

Penyembuhan Gout First Pemikiran Mengenai Diet dan Gaya Hidup Anda

Mereka yang mengalami gout yang ditetapkan diet khas untuk mengurangkan risiko serangan. Pesakit juga dinasihatkan untuk membuat perubahan gaya hidup yang tertentu untuk membantu menguruskan keadaan ini menyakitkan. Lebih daripada aspek mengubati penyakit ini, bagaimanapun, tumpuan khusus perlu diberikan kepada mencegah gout.

Gout adalah bentuk yang paling biasa artritis dan lebih satu juta rakyat Amerika mengalami serangan setiap tahun. Ia lebih lazim di kalangan lelaki, orang-orang yang telah cukup umur yang lebih maju, dan mereka yang mempunyai sejarah keluarga keadaan. Faktor risiko lain termasuk mempunyai pemindahan organ dan penggunaan ubat-ubatan tertentu seperti aspirin dan cyclosporine.

Satu lagi punca sering diabaikan gout adalah keracunan plumbum. Memimpin berasaskan cat dan habuk plumbum yang tercemar adalah sumber yang paling biasa. Selama tanah itu tidak dihentikan, penggunaan petrol berplumbum juga dikaitkan dengan penyakit ini.

Terdapat juga beberapa faktor risiko untuk gout yang dikawal seperti obesiti dan alkohol. Kawasan yang paling biasa yang serangan penyakit adalah sendi pada ibu jari kaki. Sebab utama ini adalah pengumpulan asid urik yang disebabkan oleh alkohol dan diet yang kaya dengan protein.

Ia adalah mungkin untuk seseorang yang mempunyai risiko yang tinggi untuk membangunkan gout disebabkan oleh beberapa faktor yang di luar kawalannya masih mengurangkan peluang tersebut dengan mengikuti diet tertentu yang akan membantu mencegah serangan gout.

Apabila seseorang telah terdedah kepada gout, orang itu harus mengelakkan makanan yang kaya dengan purin seperti berlebihan makanan ini meningkatkan pengeluaran asid urik. Diet gout, oleh itu, kerja-kerja dengan menghapuskan atau mengurangkan penggunaan purin. Sumber purin termasuk ikan bilis, telur ikan, ikan kembung, ikan trout, herring, sardin, kerang, udang, asparagus, ayam belanda, angsa, burung kuang, anak lembu, daging, organ-organ haiwan seperti otak, hati, jantung dan buah pinggang, dan ekstrak daging seperti Bovril dan Oxo .

Walaupun sesetengah makanan seperti cendawan, kacang, kacang, bayam dan kubis bunga kaya dengan purin, tidak ada peningkatan risiko yang berkaitan dengan memakan mereka. Ini adalah mengikut keputusan satu kajian yang dilakukan oleh Dr. Hyon K. Choi yang muncul dalam New England Journal of Medicine pada tahun 2004. Namun, jika anda dapati termasuk mereka dalam diet anda seolah-olah mencetuskan serangan, ia adalah yang terbaik untuk membawa mereka keluar atau sekurang-kurangnya meminimumkan kehadiran mereka.

Diet gout anda juga perlu termasuk banyak air (tidak kurang dari 8 hingga 12 gelas setiap hari) untuk mencairkan kepekatan asid urik dalam air kencing. Anda juga perlu mengurangkan pengambilan alkohol terutama bir yang mengandungi yis yang kaya dengan purin bir itu.

Kajian menunjukkan bahawa makan ceri membantu mengurangkan tahap asid urik di dalam darah supaya diet anda harus merangkumi mereka. Makanan lain anda perlu dimasukkan ke dalam diet gout anda adalah tomato, pisang, sayur-sayuran berdaun hijau, jus buah-buahan segar, asid lemak perlu (terdapat dalam flaxseed, kacang dan tuna), dan tauhu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar