Thrush Oral Penyembuhan - 2 Langkah-langkah Penting untuk Penyembuhan Thrush Oral

Thrush Oral Penyembuhan - 2 Langkah-langkah Penting untuk Penyembuhan Thrush Oral

Seriawan mulut adalah salah satu daripada perkara-perkara yang tidak mengancam nyawa tetapi boleh menyebabkan begitu banyak penderitaan. Mulut penuh dengan hujung saraf dan adalah satu bahagian sensitif tubuh anda. Menyebabkan luka pedih dan luka-luka di dalam mulut menyerupai keju kotej, atau kadang-kadang lebam kecil merah, anda ingin menyembuhkan yis lisan - cepat. Jadi apa yang terbaik penawar seriawan oral?

Pertama sekali, saya ingin menyentuh mengenai apakah ubat yang paling popular untuk seriawan mulut dan mengapa saya tidak percaya bahawa mereka adalah pendekatan terbaik untuk menyembuhkan seriawan dalam mulut.

1. Nystatin - Suatu penetapan yang anti-kulat, Nystatin mempunyai kadar keberkesanan yang agak rendah (banyak jenis keluarga yis telah menjadi kebal kepadanya) dan ia sebenarnya boleh menyebabkan yis untuk berubah kepada bentuk yang lebih sukar untuk dirawat.

2. Diflucan (iaitu fluconazole) - Diflucan boleh menjadi sangat toksik. Saya memikirkan ia hampir diambil racun kulat dalaman. Kesan sampingan yang berpotensi termasuk sawan, kegagalan hati, mual, muntah-muntah, ruam, dan lain-lain

3. Gentian Violet - ungu Gentian adalah karsinogen yang diketahui. Baru-baru ini FDA berhenti import makanan laut China untuk 3 bahan cemar - satu daripadanya adalah ungu gentian. Jika FDA tidak membenarkan ia dalam makanan, ia pasti bukan idea yang baik untuk sengaja dimasukkan ke dalam mulut anda. Ungu gentian juga boleh menyebabkan sakit mulut dan ulser - yang adalah apa yang anda mahu mengelakkan!

Ini adalah rawatan yang paling biasa disyorkan untuk seriawan mulut - ada banyak lagi, tetapi saya tidak akan meliputi mereka semua di sini.

Perkara yang penting untuk menyedari adalah ini: untuk mengubati seriawan sebenar lisan - yang berlangsung, anda benar-benar memerlukan pendekatan dua kali ganda. Hanya membunuh yis tidak mencukupi. Jika anda pergi di forum-forum internet atau bahkan dari pengalaman anda sendiri, anda akan melihat bahawa ramai orang dengan seriawan mulut mempunyai masalah dengan ia terus kembali dan kembali - atau yang sangat sukar untuk menghilangkan di tempat pertama, terutamanya dengan selamat.

Anda lihat, yis di mana-mana - ia pada kulit anda, ia adalah di udara, ia dalam makanan, banyak tempat-tempat yang berbeza. Jadi elemen utama untuk penawar seriawan mulut adalah:

1. Ya, anda perlu untuk membunuh yis (dengan selamat dan secara semula jadi), tetapi anda juga perlu ...

2. Untuk membina pertahanan semula jadi badan anda terhadap yis. Anda lihat, jika anda tidak melakukan ini, yis akan tumbuh semula - sama ada di dalam mulut anda atau dalam beberapa bahagian lain badan anda. Anda juga akan lebih terdedah kepada jangkitan berbahaya yang lain, seperti virus dan bakteria.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar