Homeopati Remedy

Homeopati Remedy

Homeopati adalah satu sistem perubatan yang merawat penyakit atau melegakan rasa tidak selesa dengan cara yang bukan toksik. Ia diamalkan di seluruh dunia, dan kerja-kerja di dua undang-undang utama: hukum similars dan undang-undang potentization. Seperti pelbagai bentuk perubatan alternatif, homeopati membolehkan untuk amalan diri jika sakit atau penyakit tidak serius atau terminal. Ubat-ubat homeopati boleh menjadi diri diamalkan untuk penyakit sehari-hari biasa.

Undang-undang similars dalam homeopati percaya bahawa satu set tertentu gejala, contohnya bersin atau selsema, boleh diubati dengan bahan yang menyebabkan gejala yang sama, tetapi bersedia untuk ubat homeopati. Dengan menggunakan contoh, ubat untuk bersin dan selsema boleh didapati dalam jenis lada, betul disediakan sebagai ubat homeopati sehingga dapat membersihkan sinus. Kerana lada boleh menyebabkan bersin dan selsema, menyediakan ubat yang dari bahan ini untuk merangsang kuasa penyembuhan badan, boleh menyembuhkan bersin dan selsema masalah semasa anda.

Potentization, di sisi lain adalah satu kaedah homeopati yang menggunakan pencairan dan succussion, atau tindakan berjabat bersungguh-sungguh. Banyak bahan-bahan pelbagai boleh dijadikan ubat dengan mencairkan dan succussing bahan. Kerana begitu banyak cairan dan succussions selesai, pemecatan mana-mana bahan kimia yang mungkin atau bahan-bahan toksik adalah terjamin. Melalui proses potentization, banyak bahan-bahan, walaupun orang-orang yang biasanya tidak digunakan kini boleh digunakan untuk penawar.

Kedua-dua undang-undang similars dan undang-undang potentization adalah ubat-ubatan homeopati yang boleh diamalkan di rumah, selagi arahan seperti yang berhati-hati untuk remedi dipatuhi. Walau bagaimanapun, ubat yang dipilih mesti sepadan dengan kedua-dua gejala yang anda alami dan sistem badan anda berurusan dengan penyakit. Orang yang berlainan boleh bertindak balas kepada ubat homeopati yang sama berbeza. Apabila mengamalkan homeopati di rumah anda, anda akan memerlukan banyak kesabaran dan jumlah yang baik daripada cuba-cuba.

Jika penyakit yang lebih serius sedang ditangani, homeopati boleh ditadbir oleh pengamal berlesen. Banyak kali, pengamal homeopati yang dilesenkan juga doktor Barat. Ini bermakna mereka boleh menggunakan amalan Barat untuk mendiagnosis masalah ini, dan amalan homeopati untuk mengubati masalah ini pada sumber utama itu ini. Juga, penyakit yang serius perlu dipantau dengan teliti, supaya dos ubat homeopati boleh diselaraskan seperti yang diperlukan.

Sama ada anda seorang pengamal diri atau jika anda pergi ke pengamal homeopati profesional, hakikat bahawa ubat adalah selamat dan tidak toksik adalah aspek yang paling penting dalam borang ini perubatan alternatif. Apabila digunakan dengan betul, banyak penyakit biasa yang dialami oleh orang-orang, dan juga beberapa penyakit yang sangat serius dan penyakit boleh dirawat dan disembuhkan dengan cara yang paling semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar